Onze docenten

Zien, Leren & Verwoorden

Een educatief programma bij ons is altijd interactief en combineren we met een workshop. Onze docenten zijn opgeleid om leerlingen op een persoonlijke manier kennis te laten maken met kunst. Zo worden leerlingen altijd gevraagd om vanuit hun eigen perspectief een mening te geven. Wat zie je? Wat voel je? Het antwoordt hierop verschilt per leerling. In gesprek met de docent komen ze er vervolgens achter wat ten grondslag ligt aan het kunstwerk, zodat zij uit eigen perspectief en de vergaarde kennis wellicht een geheel andere zienswijze creëren.

Nikita van den Hazel – Educator

Docent Nikita van den Hazel

Nikita van den Hazel studeerde Fine-art and Design in Education aan de HKU, voordat ze ervaring opdeed als docent in het onderwijs in de kunst en techniek vakken.

“Ik ben ervan overtuigd dat goede kunsteducatie een hoger doel biedt dan alleen kijken naar schilderwerken of fotografie of het leren van een ambacht. Als educator probeer ik iedere keer de fijne lijn te vinden tussen leren over kunst en leren met kunst. Een goede kunstanalyse is de eerste stap naar actief en observerend kijken. Dat is een vaardigheid die veel verder rijkt dan de muren van het museum.

Probleem oplossend denken, jezelf uiten en in discussie durven te gaan zijn allemaal onderdelen die kunnen worden aangeraakt bij kunsteducatie. Ik heb zelf mogen ondervinden dat leren met kunst leuk, luchtig en aantrekkelijk kan zijn. Ik ben educator geworden om andere ook deze ervaring te kunnen bieden. Om leerlingen te laten genieten van kunst en met een glimlach te laten vertrekken en ze te laten zeggen “Dit moeten we vaker doen”’. 

Maak kennis met onze docenten

Vragen?

Heb je vragen voor onze docenten? Neem contact op met Nikita van den Hazel: [email protected]

Ontvang het laatste nieuws in de mail
Aangemeld