educatie architectuur stadsforum
Veel gestelde vragenHero image

Veel gestelde vragen

Wat is het maximale aantal bezoekers in jullie zaal? Is afstand houden mogelijk?
Kunstlinie volgt de richtlijnen vanuit het RIVM en de overheid met betrekking tot het coronavirus. Een coronatoegangsbewijs is verplicht bij een bezoek aan ons theater.

Tot zondag 28 november mogen wij 100% van onze zaalcapaciteit gebruiken. Wij laten zo veel mogelijk één stoel tussen jou/je gezelschap en de volgende bezoekers. Alleen bij populaire voorstellingen kun je naast een ander komen te zitten. Dit wordt aangegeven tijdens het bestelproces én in de servicemail die je in de week vóór je bezoek aan Kunstlinie ontvangt.

Vanaf zondag 28 november plaatsen wij onze bezoekers op 1,5 meter afstand van andere huishoudens in de zaal. Tussen jou en andere bezoekers zit 3-stoelen-tussenruimte. Hiermee komen wij op +/- 30% van onze zaalcapaciteit.

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang?
Aan de buitenzijde van en in het gebouw zijn duidelijke looproutes gecreëerd. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om het publiek de weg te wijzen.
Doordat wij met tijdsloten werken, spreiden wij de aankomst van het publiek. En bestaat de mogelijkheid om onderling afstand te bewaren.

Is een coronatoegangsbewijs verplicht bij bezoek aan een theatervoorstelling?
Vanaf 1 september is een coronatoegangsbewijs (een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona) verplicht bij een bezoek aan ons theater.

Is een coronatoegangsbewijs ook nodig om de tentoonstelling te bezoeken?
Voor een bezoek aan de Kunsthal is een coronatoegangsbewijs ook verplicht.

Wat zijn de actuele situatie rondom corona (update 26-11-2021)?

De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en artiesten staat altijd voorop. Wij volgen de richtlijnen van de gemeente, de overheid, het RIVM en de verschillende brancheverenigingen waarbij Kunstlinie aangesloten is (VSCD/de museumvereniging/horeca/evenementen). Een greep uit onze maatregelen:

  • Voor bezoek aan onze voorstellingen en Kunsthal is een coronatoegangsbewijs verplicht. 
  • Vertoon jij corona-gerelateerde symptomen of is iemand uit je huishouden ziek? Blijf dan thuis! Zie 100% zekerheid-regeling.
  • We doen een gezondheidscheck aan de deur.
  • Neem je ID en coronatoegangsbewijs mee. We adviseren je een papieren versie van de QR-code thuis uit te printen. Om te voorkomen dat je niet naar binnen mag omdat je telefoon geen internetbereik heeft of dat de corona-app van de overheid is vast gelopen.
  • We controleren de QR-code buiten onder een speciaal hiervoor geplaatste luifel.
  • Neem je tickets liefst digitaal mee, op je smartphone.
  • Desinfecteer je handen bij de zuilen in het theater.
  • Volg de looproute en de aanwijzingen van de medewerkers.
  • Vanaf 28 november draag je een mondkapje wanneer je door het gebouw loopt.
  • Vanaf 28 november houd je 1,5 meter afstand van andere bezoekers en medewerkers.

Wat is een coronatoegangsbewijs?
We willen allemaal veilig genieten van de voorstelling.
Vanaf 1 september gebruiken we de coronacheck-app.
Hierin kun je 1 van onderstaande checks aangeven:
– Vaccinatiebewijs (Geldig 14 dagen na je laatste vaccinatie, meer info)
– Herstelbewijs (max 6 maanden geleden)
– Een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor de voorstelling.

Uitgebreide informatie is hier terug te vinden.

Vanaf welke leeftijd moet ik een coronatoegangsbewijs tonen?
Iedereen vanaf 13 jaar.

Wil je je coronatoegangsbewijs liever op papier? Of heb je geen smartphone of kom je met meerdere personen en ben je de enige met smartphone?
Heb je geen smartphone? Of wil je jouw coronatoegangsbewijs liever op papier? Of bezoek je Kunstlinie met iemand zonder app? Dan kun je het coronatoegangsbewijs ook printen via de website CoronaCheck.nl.

Is een vaccinatiepaspoort ook voldoende?
Nee. Wij accepteren geen vaccinatiepaspoort als coronatoegangsbewijs, omdat we verplicht zijn om een QR-code te scannen.

Waarom adviseren jullie om een papieren versie van het coronatoegangsbewijs mee te nemen?
We adviseren je een papieren versie van de QR-code thuis uit te printen. Om te voorkomen dat je niet naar binnen mag omdat je telefoon geen internetbereik heeft of doordat de corona-app van de overheid is vast gelopen.

Ik ben wel gevaccineerd of heb corona gehad, maar het lukt mij niet om via de website CoronaCheck een coronatoegangsbewijs te regelen. Ik heb geen DIGID.
Ben je niet digivaardig genoeg of heb je geen DIGID, dan kun je terecht bij de speciale helpdesk die de overheid hiervoor heeft opgezet. Je kunt bellen naar tel. 0800 – 1351 (7 dagen per week van 08.00 uur tot 20.00 uur bereikbaar). Telefonisch kun je dan een papieren coronatoegangsbewijs per post toegestuurd krijgen of je kunt het zelf uitprinten. 

Je kunt ook terecht bij de DigiHulplijn. Zij zijn van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar voor al jouw vragen over je mobiele telefoon, tablet, laptop of computer. Ook voor vragen over de CoronaCheck-app kun je bij de DigiHulplijn terecht. Bel: 0800 – 1508 of ga langs voor hulp.

Moet ik een mondkapje dragen?
Vanaf 6 november is het verplicht om in de openbare ruimte een mondkapje te dragen. Bezoek je overdag onze Ticketshop, dan is het dragen van een mondkapje verplicht. Voordat wij je coronatoegangsbewijs hebben gecontroleerd adviseren wij je een mondkapje te dragen en 1,5 meter afstand te bewaren. Na de controle en tijdens de voorstelling hoef je geen mondkapje te dragen. Dat mag natuurlijk wel. Kijk voor actuele informatie ook op de website van de Rijksoverheid.

Vanaf 28 november is het dragen van een mondkapje verplicht wanneer je door ons gebouw loopt.

Is er een pauze?
In het nieuwe seizoen vermelden wij de pauze- en eindtijden – wanneer bekend – op de pagina van de voorstelling. Tijdens de pauze blijf je in de zaal zitten. Een bezoek aan het toilet is uiteraard mogelijk.

Hoe lang duurt de voorstelling?
In het nieuwe seizoen hebben de theatershows weer de ‘normale’ lengte.

Mag ik naar de wc?
De toiletten zijn open. Wij verzoeken je om het gebruik hiervan te minimaliseren. Bij onze toiletten staat een medewerker voor je klaar om het toiletbezoek te regelen. En de toiletten schoon te houden. Het toilet kun je indien gewenst ook zelf extra desinfecteren.

Hoe is het met de hygiëne in het gebouw?
Natuurlijk staat hygiëne in ons hele gebouw, maar in de toiletruimtes in het bijzonder voorop. Je hebt voldoende toegang tot desinfecterende handgel in het gebouw en in de toiletruimtes. De schoonmaak van onze toiletten en overige ruimtes is geïntensiveerd.

Wat houdt de gezondheidscheck in?
Om weer open te mogen als Kunstlinie zijn wij verplicht om bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uit te voeren. Wanneer één van de onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons gebouw op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden. Dit zijn de vragen die wij je zullen stellen:

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld.

Ik voel mij niet helemaal lekker en zou vanavond naar de voorstelling gaan. Of ik beantwoord één van de gezondheidscheck-vragen met JA. Wat nu?
Neem telefonisch contact op met onze Ticketshop: tel. 036 84 55 555 (di t/m za 12.00 – 17.00 uur). Zie ook onze 100% zekerheid-regeling.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
Wij voeren continue verse lucht van buiten aan. Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren wij altijd de richtlijnen van het RIVM. In ons gebouw wordt geen gebruik gemaakt van zogenaamde ‘recirculatie’-technieken, wat betekent dat de lucht in ons theater niet wordt ‘hergebruikt’ en altijd vers van buiten wordt ingevoerd.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Als je een rolstoelplaats wilt reserveren, dien je telefonisch contact op te nemen met ons. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren. Er zijn minimaal vier rolstoelplaatsen beschikbaar per theaterzaal.

Ik ben slecht ter been…
De zalen zijn voor mindervaliden en rolstoelgebruiker toegankelijk gemaakt.

Is de kassa geopend?
Onze Ticketshop-medewerkers staan je graag telefonisch te woord op di t/m za 12.00 – 17.00 uur. De Ticketshop aan de Esplanade is ook geopend van di t/m za van 12.00 – 17.00 uur. Denk je aan het dragen van een mondkapje?

Is de garderobe geopend?
We bieden de mogelijkheid om je jas op te hangen in de garderobe (selfservice).

Wat als ik niet naar een voorstelling kan of wil vanwege de geldende overheidsmaatregelen?
Kunstlinie kent de 100% zekerheid-regeling. Natuurlijk begrijpen wij dat jij je kaarten wilt kunnen ruilen, mocht je niet helemaal lekker of toch verhinderd zijn. Daarom geldt dat je tot 4 uur voor jouw bezoek je kaarten kosteloos mag omruilen voor een andere voorstelling, een andere tentoonstellingdag of een (onbeperkt geldige) tegoedbon van Kunstlinie.

Wat als een voorstelling door Kunstlinie of de artiest wordt geannuleerd?
Als wij, de artiest of zijn management de voorstelling annuleren of verplaatsen, krijg je het aankoopbedrag van je ticket(s) retour. We zullen je zo spoedig mogelijk informeren en binnen 30 dagen het geld van je ticket(s) terug storten.

Wat is een wachtlijst?
Op het moment dat er geen ticket(s) nu beschikbaar zijn, kun je je aanmelden voor de wachtlijst. Dit loont zeker, want in veel gevallen komen er extra tickets beschikbaar of boeken wij een extra show bij.

Mijn favoriete artiest staat op uitverkocht
Voor een aantal artiesten is zoveel belangstelling dat er al zoveel mensen op de wachtlijst staan dat de kans te klein is dat wij je alsnog blij kunnen maken met een ticket.

Hoe lang is mijn voucher of cadeaubon geldig?
Een voucher of cadeaubon van Kunstlinie is onbeperkt geldig. De waarde van je bon/voucher kun je terugvinden in Mijn Kunstlinie. Meer informatie over de cadeaubon.

Mijn Kunstlinie

Inloggen met wachtwoord
Je bent waarschijnlijk gewend om bij het kopen van tickets alleen je e-mailadres te hoeven invullen. Om toegang te krijgen tot je persoonlijke gegevens, tickets en tegoeden dien je in te loggen met je e-mailadres en een wachtwoord.

De eerste keer registreren
Op onze website staat bovenin naast het winkelwagentje een knop die je naar de inlogpagina van Mijn Kunstlinie brengt. De eerste keer is het nodig om je te registreren, voordat je kan inloggen. Klik dan op ”Registreren”, vul je e-mailadres in en kies je eigen wachtwoord. Gebruik altijd een sterk en uniek wachtwoord.

Registratie bevestigen
Na registratie ontvang je een e-mail met een 4-cijferige code om je registratie te bevestigen. Zo weten we zeker dat jij de eigenaar van het ingevulde e-mailadres bent. Het onderwerp van de mail is ”Registratie bevestigen”.
Tip: Heb je na enkele minuten nog geen e-mail ontvangen? Het kan voorkomen dat het bericht met daarin de code in je spam/junk-map terecht komt, wij raden je dan ook aan deze map goed te controleren.

Vul de ontvangen code in en zet een vinkje om akkoord te gaan met de voorwaarden. Als je daarna klikt op ”Registreren” is je eenmalige registratie afgerond, en ben je
direct ingelogd.

Mijn Kunstlinie
Na inloggen kom je terecht op een eigen omgeving. Hier vind je je tickets, wachtlijst aanvragen, persoonlijke tegoeden en persoonlijke gegevens.

Tickets
Alle toekomstige voorstellingen waar je tickets voor hebt gekocht worden getoond. Je kan je tickets opnieuw downloaden door op ”Tickets” te klikken.

Tegoeden
Heb je tegoedbonnen of cadeaukaarten gekocht of ontvangen? Deze worden hier getoond met hun bijbehorende saldo en code. Je tegoed kan worden ingezet bij het
afrekenen. Klik op de code, ga naar bestel tickets of open je winkelmandje en plak de code in het tegoedveld bij de betaling van je bestelling. Als je meerdere vouchers wil
gebruiken, herhaal dan deze stappen.

Tip: je kan snel naar je winkelmandje gaan door rechtsboven te klikken op het icoon van een winkelmand.

Gegevens
Je persoonlijke gegevens kan je hier inzien en indien nodig aanpassen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Je kunt je e-mailadres niet zelf wijzigen in Mijn Kunstlinie. Neem contact op met Ticketshop om je e-mailadres te wijzigen. Mail naar [email protected] of bel naar 036-84 555 55 (di t/m za tussen 12.00 – 17.00 uur).

Ik zie mijn orders niet verschijnen in Mijn Kunstlinie. Wat is er aan de hand?
Het kan voorkomen dat je meerdere keren in ons klantenbestand staat aangemeld (bijvoorbeeld met verschillende e-mailadressen). Onze Ticketshop kan jouw accounts samenvoegen. Mail naar [email protected] of bel naar 036-84 555 55 (di t/m za tussen 12.00 – 17.00 uur).

Uitloggen
Maak je gebruik van een computer waar ook andere mensen gebruik van maken? Vergeet dan niet uit te loggen na gebruik van Mijn Kunstlinie.

 

Ontvang het laatste nieuws in de mail
Aangemeld