educatie architectuur stadsforum

Veel gestelde vragen

Waarom kan ik niet zelf mijn plek kiezen? Waarom zie ik geen rij- en stoelnummer op mijn orderbevestiging?
We verkopen de tickets momenteel ongeplaceerd. Dit betekent dat het op dit moment niet mogelijk is om zelf een plaats te kiezen en dat bij aankoop van een ticket de rij- en/of stoelnummers op de ordermail en op je ticket verborgen worden. Uiterlijk een week voor de voorstellingsdatum ontvang je jouw e-tickets met rij- en stoelnummer. Bij het bestellen krijg je automatisch de best beschikbare plek in de zaal toegewezen. Hierbij proberen wij ons publiek zoveel mogelijk nog te spreiden in de zaal. Alleen bij (bijna) uitverkochte voorstellingen zul je naast een andere bezoeker/ander gezelschap plaats nemen.

Wat betekent ongeplaceerd?
In Kunstlinie betekent ongeplaceerd dat we je een stoel toewijzen (in eerste instantie) zonder specifiek rij- en stoelnummer. Het betekent dus zeker niet dat je moet staan.

Wat is het maximale aantal bezoekers in jullie zaal?
Kunstlinie volgt de richtlijnen vanuit het RIVM en de overheid met betrekking tot het coronavirus. Vanaf 1 september is een coronatoegangsbewijs verplicht bij een bezoek aan ons theater en gebruiken wij 2/3 van onze reguliere zaalcapaciteit. Vanaf 25 september mogen wij 100% van onze zaalcapaciteit gebruiken.

Is afstand houden mogelijk?
Omdat wij 2/3 van onze zaal in gebruik hebben, kunnen wij de bezoekers verspreiden in de zaal. Bij 2/3 zaalcapaciteit zit er minimaal 1 stoel tussen je/je gezelschap en de volgende bezoeker.
Vanaf 25 september mogen wij tot 100% van onze theaterstoelen gebruiken. Wij laten de eerder genoemde 1-stoel-tussenruimte alleen los bij bijna-uitverkochte voorstellingen. Om zo geen bezoekers teleur te stellen. Bij (bijna) uitverkochte shows zul je naast een ander gezelschap/andere bezoeker plaatsnemen.

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang?
Aan de buitenzijde van en in het gebouw zijn duidelijke looproutes gecreëerd. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om het publiek de weg te wijzen.
Doordat wij met tijdsloten werken, spreiden wij de aankomst van het publiek. En bestaat de mogelijkheid om onderling afstand te bewaren. Ook als dit vanaf 25 september niet meer hoeft van de overheid.

Is een coronatoegangsbewijs verplicht bij bezoek aan een theatervoorstelling?
Vanaf 1 september is een coronatoegangsbewijs (een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona) verplicht bij een bezoek aan ons theater.

Is een coronatoegangsbewijs ook nodig om de tentoonstelling te bezoeken?
Voor een bezoek aan de kunsthal is een coronatoegangsbewijs niet nodig. Ook vanaf 25 september kun je de tentoonstelling thuis bezoeken zonder coronatoegangsbewijs.

Wat zijn de actuele situatie rondom corona (update 14-9-2021)?

De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en artiesten staat altijd voorop. Wij volgen de richtlijnen van de gemeente, de overheid, het RIVM en de verschillende brancheverenigingen waarbij Kunstlinie aangesloten is (VSCD/de museumvereniging/horeca/evenementen). Een greep uit onze maatregelen:

  • Voor bezoek aan onze voorstellingen is vanaf 1 september een coronatoegangsbewijs verplicht. De kunsthal kun je zonder coronatoegangsbewijs bezoeken.
  • Vertoon jij corona-gerelateerde symptomen of is iemand uit je huishouden ziek? Blijf dan thuis! Zie 100% zekerheid-regeling.
  • We doen een gezondheidscheck aan de deur.
  • Neem je ID en coronatoegangsbewijs mee. We adviseren je een papieren versie van de QR-code thuis uit te printen. Om te voorkomen dat je niet naar binnen mag omdat je telefoon geen internetbereik heeft of dat de corona-app van de overheid is vast gelopen.
  • Neem je tickets liefst digitaal mee, op je smartphone.
  • Desinfecteer je handen bij de zuilen in het theater.
  • Volg de looproute en de aanwijzingen van de medewerkers.

Vanaf 1 september is een coronatoegangsbewijs verplicht bij bezoek aan onze theatervoorstellingen. 
In Kunstlinie staat de veiligheid van onze bezoekers, artiesten en medewerkers voorop. Uiteraard hanteren wij altijd de meest recente RIVM-adviezen, zodat jij met andere bezoekers ontspannen kunt genieten van onze voorstellingen. Met ingang van het nieuwe seizoen (1 september 2021) maken wij gebruik van het coronatoegangsbewijs voor onze voorstellingen. We volgen hiermee de richtlijnen van de brancheorganisatie, het RIVM en de overheid.

Wat is een coronatoegangsbewijs?
We willen allemaal veilig genieten van de voorstelling.
Vanaf 1 september gebruiken we de coronacheck-app.
Hierin kun je 1 van onderstaande checks aangeven:
– Vaccinatiebewijs (Geldig 14 dagen na je laatste vaccinatie, meer info)
– Herstelbewijs (max 6 maanden geleden)
– Een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor de voorstelling.

Uitgebreide informatie is hier terug te vinden.

Vanaf welke leeftijd moet ik een coronatoegangsbewijs tonen?
Iedereen vanaf 13 jaar.

Wil je je coronatoegangsbewijs liever op papier? Of heb je geen smartphone of kom je met meerdere personen en ben je de enige met smartphone?
Heb je geen smartphone? Of wil je jouw coronatoegangsbewijs liever op papier? Of bezoek je Kunstlinie met iemand zonder app? Dan kun je het coronatoegangsbewijs ook printen via de website CoronaCheck.nl.

Is een vaccinatiepaspoort ook voldoende?
Nee. Wij accepteren geen vaccinatiepaspoort als coronatoegangsbewijs, omdat we verplicht zijn om een QR-code te scannen.

Waarom adviseren jullie om een papieren versie van het coronatoegangsbewijs mee te nemen?
We adviseren je een papieren versie van de QR-code thuis uit te printen. Om te voorkomen dat je niet naar binnen mag omdat je telefoon geen internetbereik heeft of doordat de corona-app van de overheid is vast gelopen.

Ik ben wel gevaccineerd of heb corona gehad, maar het lukt mij niet om via de website CoronaCheck een coronatoegangsbewijs te regelen. Ik heb geen DIGID.
Mensen die niet digivaardig genoeg zijn of geen DIGID hebben, kunnen terecht bij de speciale helpdesk die de overheid hiervoor heeft opgezet. Je kunt bellen naar tel. 0800 – 1351 (7 dagen per week van 08.00 uur tot 20.00 uur bereikbaar). Telefonisch kun je dan een papieren coronatoegangsbewijs per post toegestuurd krijgen.

Moet ik een mondkapje dragen?
Vanaf 26 juni 2021 is het niet langer verplicht om een mondkapje in het theater te dragen. Kijk voor actuele informatie ook op de website van de Rijksoverheid. Je mag natuurlijk een mondkapje dragen als je dat prettiger vindt.

Is er een pauze?
In het nieuwe seizoen vermelden wij de pauze- en eindtijden – wanneer bekend – op de pagina van de voorstelling.

Hoe lang duurt de voorstelling?
In het nieuwe seizoen hebben de theatershows weer de ‘normale’ lengte.

Mag ik naar de wc?
De toiletten zijn open. Wij verzoeken je om het gebruik hiervan te minimaliseren. Bij onze toiletten staat een medewerker voor je klaar om het toiletbezoek te regelen. En de toiletten schoon te houden. Het toilet kun je indien gewenst ook zelf extra desinfecteren.

Hoe is het met de hygiëne in het gebouw?
Natuurlijk staat hygiëne in ons hele gebouw, maar in de toiletruimtes in het bijzonder voorop. Je hebt voldoende toegang tot desinfecterende handgel in het gebouw en in de toiletruimtes. De schoonmaak van onze toiletten en overige ruimtes is geïntensiveerd.

Wat houdt de gezondheidscheck in?
Om weer open te mogen als Kunstlinie zijn wij verplicht om bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uit te voeren. Wanneer één van de onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons gebouw op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden. Dit zijn de vragen die wij je zullen stellen:

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld.

Ik voel mij niet helemaal lekker en zou vanavond naar de voorstelling gaan. Of ik beantwoord één van de gezondheidscheck-vragen met JA. Wat nu?
Neem telefonisch contact op met onze Ticketshop: tel. 036 84 55 555 (ma t/m zo 12.00 – 17.00 uur). Zie ook onze 100% zekerheid-regeling.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
Wij voeren continue verse lucht van buiten aan. Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren wij altijd de richtlijnen van het RIVM. In ons gebouw wordt geen gebruik gemaakt van zogenaamde ‘recirculatie’-technieken, wat betekent dat de lucht in ons theater niet wordt ‘hergebruikt’ en altijd vers van buiten wordt ingevoerd.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Als je een rolstoelplaats wilt reserveren, dien je telefonisch contact op te nemen met ons. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren. Er zijn minimaal vier rolstoelplaatsen beschikbaar per theaterzaal.

Ik ben slecht ter been…
De zalen zijn voor mindervaliden en rolstoelgebruiker toegankelijk gemaakt.

Is de kassa geopend?
Onze Ticketshop-medewerkers staan je graag telefonisch te woord op ma t/m zo 12.00 – 17.00 uur. De Ticketshop aan de Esplanade is ook geopend van wo t/m zo van 12.00 – 17.00 uur.

Wat is pre-order?
Bij de start van het nieuwe seizoen maakten we gebruik van pre-orders. Dit betekende dat je wel alvast jouw ticket(s) bestelde voor de theatervoorstelling(en) van jouw keuze, maar deze ticket(s) nog niet afrekende. Jouw geld bleef zo op jouw rekening, totdat wij zeker wisten dat een voorstelling door kon gaan.
Vanwege de versoepelingen zijn we alle pre-orders tot einde seizoen verwerkt. Vanaf 17 september zijn alle voorstellingen normaal in verkoop zijn. En toont een wachtlijst wanneer de voorstelling uitverkocht is.

Hoe zijn de pre-orders verwerkt?
Alle pre-order-aanvragen zijn omgezet in betaalde tickets. Pre-order aanvragers hebben een betaallink gekregen. Na betaling (binnen 10 dagen) volgt de bevestiging en toezending van e-tickets. Het kan zijn dat wij voor bepaalde shows meer pre-order-aanvragen ontvangen dan er plek in de zaal is. Dan zullen wij tickets toewijzen op volgorde van aanvraagmoment waarbij ons vrienden (bezoekers die hun kaarten in corona-tijd hebben gedoneerd) en liefhebbers (bezoekers die Kunstlinie 4x of vaker bezochten in seizoen 18 -19, 19-20, 20-21) voorrang krijgen.

Wat als ik niet naar een voorstelling kan of wil vanwege de geldende overheidsmaatregelen?
Kunstlinie kent de 100% zekerheid-regeling. Natuurlijk begrijpen wij dat jij je kaarten wilt kunnen ruilen, mocht je niet helemaal lekker of toch verhinderd zijn. Daarom geldt dat je tot 4 uur voor jouw bezoek je kaarten kosteloos mag omruilen voor een andere voorstelling, een andere tentoonstellingdag of een (onbeperkt geldige) tegoedbon van Kunstlinie.

Wat als een voorstelling door Kunstlinie of de artiest wordt geannuleerd?
Als wij, de artiest of zijn management de voorstelling annuleren of verplaatsen, krijg je het aankoopbedrag van je ticket(s) retour.

Wat is een wachtlijst?
Op het moment dat er geen ticket(s) nu beschikbaar zijn, kun je je aanmelden voor de wachtlijst. Dit loont zeker, want in veel gevallen komen er extra tickets beschikbaar of boeken wij een extra show bij.

Mijn favoriete artiest staat op uitverkocht
Voor een aantal artiesten is zoveel belangstelling dat er al zoveel mensen op de wachtlijst staan dat de kans te klein is dat wij je alsnog blij kunnen maken met een ticket.

Ontvang het laatste nieuws in de mail
Aangemeld