Praktische info
Openingstijden
Ticketshop & Kunsthal
036 84 55 555Receptie
036 84 55 888Tijdens feestdagen hanteren wij andere openingstijden. Voor meer informatie, bekijk deze pagina.
Route
Bereikbaarheid Kunstlinie
Openbaar vervoer
Voor Kunstlinie stap je uit op station Almere Centrum. Vervolgens neem je bus M1 (richting Almere-Haven), of bus M4 (richting Almere Poort) en stap je uit bij de Passage. Vanaf daar loop je de Zoetelaarpassage in (ingang Sickman) tot aan het einde (Mediamarkt). Hier sla je links af. Aan het einde van het gebouw zie je rechts aan het water Kunstlinie liggen.
Auto
Voor Kunstlinie (Esplanade 10, 1315 TA, Almere-Stad) volg je vanaf de A6, afslag 5, eerst centrum Almere-Stad. Dan volg je de borden richting Hospitaalgarage of je rijdt door naar de Schippergarage.
Kunstlinie ligt op zeer kleine afstand van beide parkeergarages. Kunstlinie ligt aan de Esplanade, de boulevard bij het Weerwater.
We raden aan om (ruim) op tijd te vertrekken als je met de auto komt, voor het geval dat beide parkeergarages vol zitten. In dat geval kun je uitwijken naar de Krakelinggarage.
Voor je navigatiesysteem toetst je bij ‘bestemming’ in Koetsierbaan of Hospitaalweg.
Parkeertarieven
Parkeerkaarten voor de Hospitaal- en Schippergarage zijn te koop bij de horeca en de Ticketshop.
- Dagtarief: € 11,81
- Avondtarief: € 6,21 (tussen 18:00 en 00:00 uur)
Kaartverkoop
Tickets kopen is online mogelijk via deze website, telefonisch (036 84 55 555) of aan onze balie.
-
Kaarten kopen bij de Ticketshop
Koop je kaarten aan de kassa van de Ticketshop, bestel per e-mail of per telefoon. Bij de Ticketshop kun je alleen met pin betalen.
-
100% zekerheid
Gaat een show niet door? Als de voorstelling door Kunstlinie verplaatst of geannuleerd wordt, bieden we je een nieuwe speeldatum of je geld retour aan.
Ben jij verhinderd of voel je je niet helemaal lekker? Laat uiterlijk 4 uur voor aanvang per mail of telefonisch aan ons weten dat je jouw ticket(s) kosteloos wilt omruilen voor een andere voorstelling, een andere tentoonstellingsdag of een tegoedbon van Kunstlinie (exclusief administratiekosten).
Uitzondering hierop zijn de voorstellingen die onder ‘Externe programmering’ vallen en de shows van Jochem Myjer.
-
Weet waar je koopt!
Zorg ervoor dat je je kaarten altijd via een officieel verkooppunt koopt. Wil je ergens anders bestellen dan bij Kunstlinie? Klik hier voor de betrouwbare locaties.
-
E-tickets
Bestel je online, per e-mail of via de telefoon? Dan sturen wij via de mail e-tickets toe. De administratiekosten bedragen €2,50 per bestelling. Om de tickets te kunnen downloaden heb je een PDF reader nodig.
Je kunt de tickets uitprinten of op je telefoon/tablet laten zien.
-
Kaarten laten opsturen
Wanneer je je ticket(s) niet zelf wilt of kunt printen, kunnen wij deze naar je huisadres opsturen. De administratiekosten hiervoor bedragen €4,00 per bestelling. Wanneer je binnen een week voorafgaand aan de voorstelling je ticket(s) bestelt, liggen deze klaar bij de Ticketshop.
-
Betaalmogelijkheden
Kunstlinie is pin only.
Ticketshop: pin, creditcard, Podium Cadeaukaart, Theater & Concertbon, Kunst & Cultuur Cadeaukaart of een tegoedbon/voucher van Kunstlinie.
Online: iDeal, creditcard, Podium Cadeaukaart, Kunst & Cultuur Cadeaukaart of een tegoedbon/voucher van Kunstlinie.
Telefonisch/E-mail: iDeal, creditcard, Podium Cadeaukaart of een tegoedbon/voucher van Kunstlinie.
-
Administratiekosten
De administratiekosten zijn de kosten die Kunstlinie per bestelling maakt voor:
- de betaalmethode (iDeals, creditcard)
- de kosten van de tickets en het verzenden ervan (porto, kaart en envelop)
- de kosten van het verkoopsysteem (licenties)
- de kosten voor de medewerkers (o.a. het afhandelen van de bestelling, het verzenden van de tickets, helpdesk ticketshop en financiële afhandeling)
-
Kom op tijd!
Indien je te laat arriveert, loop je het risico niet toegelaten te worden tot de voorstelling. Restitutie voor je ticket(s) is dan niet mogelijk.
-
Camera en mobiele telefoon
Het is niet toegestaan om tijdens de voorstellingen opnamen te maken. Je telefoon dient op stil of uit te staan uit respect voor bespelers en andere bezoekers en in verband met mogelijke storing. Voor noodgevallen kunnen thuisblijvers bellen naar 036 84 55 800.
-
Podium Cadeaukaart
Geef een avondje uit cadeau met de Podium Cadeaukaart, verkrijgbaar aan de balie van onze Ticketshop of via de website van Podium Cadeaukaart.
Heb je een Podium Cadeaukaart gekregen en wil je deze inwisselen bij Kunstlinie? Dat kan eenvoudig in het bestelproces op onze website! Kies je voorstelling en doorloop het proces. Bij de betaalwijze kies je voor betaling met een Podium Cadeaukaart.
-
Kunstlinie cadeaubon
Op zoek naar een cultureel cadeau? Met de Kunstlinie Cadeaubon kan de ontvanger zelf kiezen uit alle activiteiten van Kunstlinie! Je bepaalt zelf welke waarde je op de cadeaubon zet.
Voorwaarden:
- Deze cadeaubon is 5 jaar geldig
- Deze cadeaubon is niet te verzilveren bij de bar
Cadeaubon gekregen?
Klik hier om te lezen hoe je deze kunt verzilveren.
Vragen?
Neem contact met ons op via ticketshop@kunstlinie.nl of telefonisch via 036 84 55 555.
Toegankelijkheid
Kunstlinie heeft het gebouw zoveel mogelijk toegankelijk gemaakt voor alle bezoekers. Zo kun je vanuit de parkeergarage voor het gebouw langs naar de hoofdingang en er zijn invalide toiletten aanwezig.
-
Rolstoelplaatsen
Kunstlinie is toegankelijk voor bezoekers met een rolstoel en beschikt over een aangepast toilet. De rolstoelplaatsen in onze Grote Zaal bevinden zich op het eerste balkon. Wanneer je slecht ter been bent of met een invalidewagen naar een voorstelling komt, verzoeken wij je vriendelijk om tijdig je ticket(s) te reserveren bij de Ticketshop. De rolstoelplaatsen zijn niet online te reserveren. Als je niet via de Ticketshop reserveert, kunnen wij je niet garanderen dat je de juiste plaatsen hebt.
-
Begeleiders
Bezoekers die Kunstlinie niet zelfstandig kunnen bezoeken, mogen een begeleider meenemen. Deze begeleider mag gratis naar binnen. Wel heeft hij/zij een (gratis) toegangskaart nodig, deze kan worden opgehaald bij de kassa. Om misbruik tegen te gaan behouden we ons het recht voor steekproefsgewijs en/of bij twijfel te vragen naar een OV-Begeleiderspas.
-
Slechthorenden
Wij vinden het belangrijk dat iedere bezoeker kan genieten van onze voorstellingen en evenementen. Daarom werken we bij Kunstlinie volgens een systeem voor slechthorenden. Met dit systeem zorgen we ervoor dat dialogen, muziek en geluidseffecten voor iedereen helder en duidelijk hoorbaar zijn, zodat je niets hoeft te missen van de voorstelling. Of je nu een regelmatige bezoeker bent of voor het eerst bij ons theater komt, we staan klaar om jouw ervaring zo aangenaam mogelijk te maken.
Klik hier voor meer informatie over het systeem voor slechthorenden.
-
Lift en toilet
De mindervalidentoiletten bij de Grote Zaal bevinden zich bij de garderobe, hiervoor is aan de even-zijde een lift beschikbaar. Voor het mindervalidentoilet bij de Kleine Zaal kun je de lift gebruiken naar -1. De mindervalidentoiletten bij de Middenzaal zijn zonder lift toegankelijk.
-
Kidsproof locatie
Kunstlinie is een officiële Kidsproof locatie! Dit betekent dat Kunstlinie toegankelijk is voor alle kinderen en gedurende het jaar meerdere jeugdvoorstellingen, -festivals en -activiteiten te bieden heeft.
Bekijk het overzicht en lees meer via deze link.
Veelgestelde vragen
-
Is er een pauze?
Wanneer dit bekend is, vermelden wij de pauze- en eindtijden op de voorstellingspagina en staat dit vermeld in de servicemail. Deze krijg je voorafgaand aan de voorstelling van ons.
-
Mag ik naar de wc?
De toiletten zijn open. Om andere bezoekers niet te storen willen we je vragen om niet tijdens de voorstelling naar het toilet te gaan.
-
Ik voel mij niet helemaal lekker en zou vanavond naar de voorstelling gaan. Wat nu?
Neem contact op met onze Ticketshop: 036 84 55 555 (wo t/m zo 11.00 – 17.00 uur). Zie ook onze 100%-zekerheid-regeling onder ‘Kaartverkoop’.
-
Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Als je een rolstoelplaats wilt reserveren, dien je contact op te nemen met ons. Het is helaas niet mogelijk om rolstoelplaatsen online te reserveren.
Per theaterzaal zijn er minimaal twee rolstoelplaatsen beschikbaar.
-
Ik ben slecht ter been…
De zalen zijn voor mindervaliden en rolstoelgebruikers toegankelijk gemaakt.
-
Is de garderobe geopend?
Ja, de garderobe opent een uur voorafgaand aan de voorstelling.
-
Wat als een voorstelling door Kunstlinie of de artiest wordt geannuleerd?
Als wij, de artiest of zijn/haar management de voorstelling annuleren of verplaatsen, kun je het aankoopbedrag van je ticket(s) retour krijgen of om laten zetten in een voucher.
-
Wat is een wachtlijst?
Op het moment dat er geen ticket(s) nu beschikbaar zijn, kun je je aanmelden voor de wachtlijst. Dit loont zeker, want in veel gevallen komen er extra tickets beschikbaar of boeken wij een extra show bij.
-
Hoe lang is mijn voucher of cadeaubon geldig?
Vouchers of tegoedbonnen van Kunstlinie uitgegeven bij een annulering door de klant zijn 5 jaar geldig vanaf de uitgiftedatum. Alle vouchers en tegoedbonnen van Kunstlinie uitgegeven door Kunstlinie bij een annulering of een verplaatsing van een voorstelling zijn onbeperkt geldig. Ook zijn alle vouchers en tegoedbonnen van Kunstlinie uitgegeven voor 1 januari 2023 onbeperkt geldig.
Lees hier meer over het verzilveren van een voucher, tegoed- of cadeaubon.
-
Kaarten voor kinderen
Bij jeugd- en familievoorstellingen geldt in Kunstlinie een minimumleeftijd. Deze vanaf-leeftijd is duidelijk aangegeven in onze theatergids/op onze website. Bij jeugd- en familievoorstellingen dien je ook voor je kind een kaartje te kopen. Baby’s worden in onze theaterzalen niet toegelaten.
-
Ik ben mijn tickets kwijt. Wat nu?
Op je eigen Mijn Kunstline-pagina staan al je tickets, tegoeden en wachtlijstaanvragen overzichtelijk bij elkaar.
Daarnaast kunnen onze Ticketshop medewerkers de kaarten voor je terugvinden en opnieuw toesturen.
-
Wat is Mijn Kunstlinie?
Je Mijn-Kunstlinie- omgeving is dé plek om je tickets, je persoonlijke gegevens, je voucher- en je wachtlijst-aanvragen te bekijken. Zo kun je altijd zien voor welke voorstellingen en op welke data je ticket(s) hebt.
-
Hoe kan ik me registreren?
Op onze website staat rechtsbovenin naast het vergrootglas een knop die je naar de inlogpagina van Mijn Kunstlinie brengt. De eerste keer is het nodig om je te registreren, voordat je kan inloggen.
Om te registreren vul je het e-mailadres in dat bij Kunstlinie bekend is. Ook als je nog nooit een bestelling hebt gedaan bij Kunstlinie, kun je je e-mailadres invullen.
Kies een wachtwoord, accepteer de algemene voorwaarden en klik op ‘registreren’
Je ontvangt binnen enkele seconden een mail om je registratie te bevestigen.
Zodra je de registratie hebt bevestigd, is je account aangemaakt en kun je je gegevens en bestellingen inzien.
-
Hoe kan ik tickets downloaden?
Alle toekomstige voorstellingen waar je tickets voor hebt gekocht worden getoond. Je kan je tickets opnieuw downloaden door op ”Tickets” te klikken.
-
Waar vind ik mijn tegoed?
Heb je tegoedbonnen of vouchers gekocht of ontvangen? Deze worden hier getoond met hun bijbehorende saldo en code. Je tegoed kan worden ingezet bij het afrekenen. Klik op de code, ga naar bestel tickets of open je winkelmandje en plak de code in het tegoedveld bij de betaling van je bestelling. Als je meerdere vouchers wil gebruiken, herhaal dan deze stappen.
Tip: je kan snel naar je winkelmandje gaan door rechtsboven te klikken op het icoon van een winkelmand.
-
Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Je kunt je e-mailadres niet zelf wijzigen in Mijn Kunstlinie. Neem contact op met Ticketshop om je e-mailadres te wijzigen. Mail naar ticketshop@kunstlinie.nl of bel naar 036-84 555 55.
-
Ik zie mijn orders niet verschijnen in Mijn Kunstlinie. Wat is er aan de hand?
Het kan voorkomen dat je meerdere keren in ons klantenbestand staat aangemeld (bijvoorbeeld met verschillende e-mailadressen). Onze Ticketshop kan jouw accounts samenvoegen. Mail naar ticketshop@kunstlinie.nl of bel naar 036-84 555 55 (wo t/m zo van 11 tot 17 uur).